ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس


اخذ ویزای توریستی سوئیس

متقاضیان زیادی برای مقاصدی چون گردشگری، تحصیل، درمان و کار به این کشور اروپایی حوزه شنگن سفر می کنند. یکی از مقاصد محبوب سفر به سوئیس برای تفریح می باشد. از این رو الکسا ویزا تمامی مواردی که برای اخذ ویزای توریستی سوئیس به آن نیاز دارید را شرح می دهد و همراه شما عزیزان در روند این ویزا می باشد.

درباره سوئیس

سوئیس کشوری است در قلب اروپا که با فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن اشتاین همسایه بوده و با وجود وسعت کوچکش، در جهان کاملاً شناخته شده است. دفتر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس قرار دارد این کشور عضو 26 کشور عضو شنگن نیست اما عضو انجمن تجارت آزاد اروپا محسوب می شود. آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش چهار زبان ملی این کشور به شمار می آید و اکثریت مردمان این کشور آلمانی زبان هستند اما انگلیسی نیز در این کشور صحبت می شود.

درباره سوئیس
درباره کشور سوئیس

ویزای سوئیس

سوئیس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان بشمار می آید. بهترین زمان برای سفر به سوئیس آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است. برن پایتخت این کشور، شهری است فوق العاده زیبا که بخاطر شکلات داغ، شیرینی‌ها، و بستنی‌هایش شهرت جهانی دارد. لوسرن نیز با چشم‌اندازهای خیره‌کننده دریاچه و کوه، یکی دیگر از جاذبه های سوئیس است. گالری های هنری، مراکز خرید برندهای بین المللی در زوریخ واقع شده است. شهر ژنو سوئیس دارای سازمان های بین المللی دیپلماک بوده و مرکز مالی دنیا می باشد. دریاچه ژنو یکی از جاذبه های توریستی این کشور بشمار می آید.

آشنایی با روش های اخذ ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس جزء ویزا های کوتاه مدت شنگن حساب می شود که درصد ریجکتی کمی نسبت به بقیه کشور ها دارد. همچنین مدت زمان دریافت آن بسیار کوتاه می باشد. متقاضیان با آگاهی از شرایط اخذ ویزای توریستی سوئیس می توانند در رنودی کوتاه مدت به اخذ آن بپردازند.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئیس

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس
  • اصل پاسپورت
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه انگلیسی
  • تمکن مالی
  • پرینت حساب سه ماهه اخیر
  • اصل سند ملکی با ترجمه
  • برگه رزرو هتل
  • برگه رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی با پوشش کرونا
  • اصل ترجمه مدارک شغلی (فیش حقوقی ،بیمه سه ماه اخیر، گواهی اشتغال بکار، تاییدیه مرخصی، جواز کسب، فیش آخرین پرداخت مالیات، آگهی آخرین تغییرات و …)
  • برنامه سفر
مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئیس
مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس

روند درخواست ویزای توریستی سوئیس و وقت سفارت

درخواست وقت سفارت سوئیس از طریق VFS صورت می گیرد. متقاضی به محض ورود به سایت بایستی اطلاعات فردی را خود را وارد نمایید در صورت تایید، وقت سفارت برای ایشان ارسال می گردد. پرداختی اولیه شما در صورت کنسل شدن وقت به شما عودت نخواهد شد. مابقی مدارک در روز تعیین شده دریافت می گردد. کلیه مدارک مورد نیاز خود را با توجه به نوع ویزا جمع آوری کنید توجه فرمایید مدارک مالی شما فقط یک هفته از قبل وقت سفارت دارای اعتبار می باشد. اعتبار ویزای توریستی بازه 90 روزه تا 6 ماه خواهد بود. که در صورت تایید شما ویزای توریستی سوئیس را اخذ می کنید.

از طریق کد پیگیری مراحل وضعیت خود را بررسی کنید. جواب ویزای شما در بازه زمانی 14 الی 21 روز برای شما ارسال خواهد شد و یا با همراه داشتن کارت ملی و رسید ارائه مدارک به مرکز دریافت روادید VFS تهران مراجعه می کند و جواب ویزای خود را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با وقت فوری سفارت و تورهای سوئیس با کارشناسان و متخصصان تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

آدرس سفارت سوئیس: تهران، بزرگراه صدر، الهیه، شریفی منش کوچه یاسمن پلاک 13  تلفن تماس: 02122008333

آدرس VFS GLOBAL: تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مرکز خرید هروی سنتر، طبقه چهارم  تلفن تماس: 02191008046

نتیجه گیری

سوئیس یکی جاذبه های گردشگری اروپا با پذیرش تعداد زیادی گردشگر است. همانطور که گفته شد برای دریافت ویزای توریستی سوئیس نیاز به ثبت درخواست وقت سفارت سوئیس از طریق VFS می باشد و پس از تایید سفارت شما می توانید به صورت توریستی وارد این کشور شوید. کارشناسان اکسا ویزا آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه مهاجرت می باشند.

سوالات متداول

  1. گردش حساب مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی سوئیس به چه صورت است؟
    تعداد تراکنش های 3 ماه اخیر برای دریافت ویزای توریستی به کشور سوئیس اهمیت زیادی دارد.
  2. مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی سوئیس چیست؟
    داشتن سفرهای نامناسب متقاضی در گذشته، ارائه مدارک جعلی یا نقض آنها، عدم تمکن مالی یا عدم بودجه لازم در پرداخت هزینه‌های اقامت در سوئیس از رایج ترین دلایل ریجکت ویزا به این کشور می باشد.
  3. آیا امکان تمدید مجدد ویزای توریستی سوئیس وجود دارد؟
    بله، قبل از انقضای ویزا باید برای تمدید آن درخواست بدهید، زیرا پس از اتمام آن اجازه اقامت در سوئیس را ندارید و از این کشور اخراج می شوید. بنابراین تمدید به موقع آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *