اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که در دهه اخیر پیشرفت و توسعه بسیار زیادی داشته است و خدمات خوبی به مهاجرین ارائه می کند. یکی از نکات مهم درباره اتریش این است که این کشور علاوه بر عضویت در اتحادیه اروپا عضو شینگن است و با اخذ ویزای اتریش بدون محدودیت می توانید به دیگر کشورهای اروپایی نیز سفر کنید که این امر برای تاجران بسیار سود آور است. ممکن است بنا به دلایل گوناگون برای اخذ وقت سفارت اتریش اقدام کنید و نیاز داشته باشید حتی وقت فوری سفارت اتریش را دریافت کنید. در این مطلب به اخذ وقت سفارت کشور اتریش بر اساس پارامترهای مختلف و نکات مهم می پردازیم.

وقت سفارت ایتالیا

نحوه تعیین وقت سفارت اتریش

برای دریافت وقت سفارت اتریش باید از طریق کارگزاری VFS GLOBAL نمایید. نکته بسیار مهمی که بسیاری از آن غافل می شوند این است که اخذ وقت سفارت اتریش با اخذ ویزای اتریش باید جداگانه انجام شوند و بین این دو مرحله، یک فاصله زمانی ایجاد می شود. به همین دلیل شما بایستی ابتدا برای اخذ وقت سفارت اقدام کنید و تا زمانی که موفق می شوید، مدارک ویزا را آماده کنید.

وقت توریستی سفارت اتریش

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت اتریش

  • دعوتنامه الکترونیک
  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس رنگی
  • اثبات تمکن مالی
  • گردش حساب
  • مدارک شغلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا

برای مدارک اخذ وقت سفارت اتریش چک لیست تهیه کنید و مراقب باشید تا موردی را از قلم نیندازید. همین طور متناسب با نوع ویزایی که قصد دریافت آن را دارید ممکن است تغییرات کوچکی در مدارک درخواستی لحاظ شود و نکته آخر اینکه اگر قبلاً بایستی کپی ویزای مربوطه را در مدارک درخواستی قرار دهید.

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت اتریش
مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اتریش

انواع ویزای اتریش

هدف شما از سفر به اتریش برای ثبت در خواست وقت سفارت اتریش و اخذ ویزای این کشور اهمیت زیادی دارد. در ادامه برای راهنمایی بهتر شما عزیزان، انواع ویزای این کشور را شرح می دهیم.

ویزای تایپ A

اصولاً اتباع خارجی که در حین توقف در فرودگاه منطقه ترانزیت یا هواپیما را ترک نمی کنند نیازی به ویزا ندارند. اتباع برخی از کشورها برای ترانزیت (transit) از طریق فرودگاه های اتریش به ویزای نوع A نیاز دارند، مگر اینکه را داشته باشند. ویزای نوع A معمولاً ممکن است در اتریش صادر نشود. آنها تحت هیچ شرایطی نمی توانند در مرز صادر شوند و به آنها ویزای ترانزیتی نیز گفته می شود.

ویزای تایپ C

این ویزا بسیار فراگیر است و ممکن است به دلایل مختلفی اعم از ورزشی، فرهنگی، علمی و هنری، داشتن دعوتنامه، توریستی و یا اهداف تجاری قصد سفر به اتریش را داشته باشید. در این صورت بایستی برای ویزای تایپ C درخواست بدهید و احتمال ریحکتی این نوع ویزا بسیار کم است، مگر اینکه مدارک خود را ناقص ارسال کرده باشید. مدت زمان این ویزا نود روز است و معمولا تحت عنوان ویزای کوتاه مدت نیز از آن یاد می شود.

ویزای تایپ D

ویزای بلندمدت کشورهای عضو شینگن و اتریش تایپ D هستند و با داشتن این نوع از ویزای اتریش فقط می توانید در اتریش اقامت داشته باشید.

ویزای تایپ D اتریش
اخذ ویزای تایپ D اتریش

اخذ فوری وقت سفارت اتریش

دریاقت وقت سفارت اتریش به صورت فوری مانند بسیاری از کشور های اروپایی نیاز به اقدامی صحیح و کارآمد دارد. گروه تخصصی الکسا ویزا با سابقه درخشان در ارائه خدمات گردشگری و کارشناسان متخصص شما را در اخذ وقت سفارت این کشور به صورت فوری راهنمایی می کنند.

سخن پایانی

درست است که می توانید با داشتن امکانات مناسب برای اخذ وقت سفارت اتریش اقدام کنید و مراحل مرتبط را به تنهایی طی کنید، اما اخذ وقت سفارت برای سفر به اتریش نکات بسیار زیادی دارد که در صورت رعایت نکردن ممکن است ریجکت شوید و مدت طولانی دیگری برای اخذ وقت سفارت اتریش منتظر بمانید و معطل شوید. این مکشل زمانی حادتر می شود که دانشجو باشید و نگران دیر رسیدن به ترم دانشگاهی را داشته باشید و یا به هر دلیل دیگری دریافت ویزای شما با مشکل مواجه شود.

مثلا برای هر فرد از خانواده بایستی به صورت جداگانه در جهت اخذ وقت سفارت اتریش اقدام کنید و همین طور نوع ویزای خود را اعم از ترانزیتی، کوتاه مدت، تحصیلی، فرهنگی و دعوتنامه به صورت دقیق مشخص کنید. برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و سرمایه خود با ما در ارتباط باشید تا سریع ترین نوبت را برای شما دریافت کنیم و پشتیبان شما در طی مراحل مختلف باشیم. ارائه مشاوره توسط موسسه ما در هر زمانی به صورت رایگان انجام می شود، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آدرس سفارت اتریش در تهران: نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه میرولی، پلاک 8

شماره تماس سفارت اتریش: 40 – 38 00 75 22 21 98+

VFS GLOBAL: تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مرکز خرید هروی سنتر، طبقه چهارم

تماس تلفنی  با کارگزاری: 46 80 00 91 21 98+

سوالات متداول

  1. آیا می توان وقت سفارت اتریش را خارج از نوبت دریافت کرد؟ بله، اخذ فوری وقت سفارت کشور اتریش با داشتن دعوتنامه یا مدارک پزشکی ممکن است.
  2. هزینه اخذ وقت سفارت اتریش چقدر است؟ این هزینه در زمان فعلی به صورت میانگین تعیین می شود، اما ممکن است در آینده تغییر یابد و به همین دلیل بهتر است با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *