وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا


چرا به ایتالیا سفر کنیم؟

ایتالیا کشوری اروپایی است که به دلیل رشد سریع و توسعه یافته بودن، در سال های اخیر بازدید کنندگان و مسافران زیادی از سراسر جهان را پذیرا بوده است. این کشور از کهن ترین کشورهای جهان است و علاقمندان بی شماری در سراسر جهان آرزوی سفر به ایتالیا را دارند. برای وقت سفارت ایتالیا فوری و اطلاع از شرایط اخذ ویزا با ما تماس بگیرید.

به جز جاذبه های گردشگری در ایتالیا اقتصاد و سیاست برتر این کشور نیز دلیلی برای جذب پناهندگان و سایر افرادی شده است که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند.

همه ساله مهاجرین زیادی نیز از ایران راهی ایتالیا می شوند و اگر شما نیز از این دسته افراد باشید در مسیر سفر به ایتالیا ممکن است نیاز به اطلاعات تکمیلی و تخصصی داشته باشید. در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای ایتالیا و دریافت وقت سفارت ایتالیا به صورت فوری می پردازیم.

ونیز ایتالیا
ایتالیا ونیز

آشنایی با انواع ویزای ایتالیا

دارندگان ویزای ایتالیا، طبق نوع ویزا می توانند به 26 کشور عضو شنگن در بازه زمانی به این کشور مشخص سفر کنند. دو نوع ویزا برای ورود به خاک ایتالیا وجود دارد. ویزای کوتاه مدت یا نوع C که مدت زمان اقامت شما کمتر از 90 روز است و ویزای بلند مدت یا نوع D  که بیشتر از 90 روز می توانید اجازه اقامت داشته باشید.

ویزای نوع C شامل چه نوع ویزایی است؟

ویزای ترانزیت

این ویزا، یک نوع ویزای کوتاه مدت برای افرادی است که تمایل دارند در منطقه بین‌ المللی فرودگاه ایتالیا به طور موقت اقامت داشته باشند. شما با گرفتن این ویزا مجاز به ورود به ایتالیا و شهرهای آن نیستید.

ویزای توریستی

افرادی که قصد تفریح، گردش و سفر به ایتالیا را دارند شامل ویزای توریستی می شوند مدت زمان ویزا، با توجه به درخواست و شرایط هر فرد متغیر است.

ویزای تجاری

متقاضیان ویزای تجاری در بازه زمانی 90 روز، به منظور اهداف کاری،تجاری و عقد قرارداد می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند.

ویزای دیدار بستگان

شامل افرادی می شود که قصد ملاقات افراد خانواده، دوستان و آشنایان خود را در ایتالیا دارند. حداکثر مدت ویزا بین 90 روز الی 6 ماه متغیر است. که در زمان ثبت درخواست وقت سفارت ایتالیا باید به آن توجه داشته باشید.

ویزا نوع  C به تاریخچه سفر متقاضی نیز بستگی دارد؛ زیرا متقاضی می تواند با توجه به تاریخچه سفر ویزا یک ساله، دو ساله، سه ساله و پنج ساله را دریافت نماید.

ویزای بلند مدت – نوع D شامل چه نوع ویزایی است؟

ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی ایتالیا خاص افرادی ست که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارند. دانشجو به محض ورود می بایستی برای کارت اقامت اقدام نماید در اینصورت اجازه 20 ساعت کار در هفته را خواهد داشت. دانشجو باتوجه به مدارک خود می تواند برای بورسیه استانی و دولتی اقدام کند شرایط بورسیه دانشگاه ها بر حسب مدارک دانشجو و دانشگاه مدنظر متفاوت است.

دانشگاه

ویزای خود اشتغالی

دارندگان این نوع ویزا با توجه به مدارک موجود خود می توانند شرکت یا موسسه ای را در این کشور تاسیس نموده و تجارت خود را راه اندازی نمایند.

ویزای کار ایتالیا

دارندگان این نوع ویزا باتوجه به مدارک مورد تایید سفارت ایتالیا، از طریق کارفرما خود برای ویزای کار اقدام نماید. ویزای کاری با توجه به حرفه و شرایط مورد نیاز کارفرما برای جذب نیروی کار خارجی متغیر است. دولت ایتالیا بر اساس تقاضای بازار کار و وضعیت مهاجرت هرچند ماه، یا دو و سه سال یکبار درخواست های مجوز کار را برای افرادی که قصد اخذ وقت سفارت ایتالیا فوری دارند، می پذیرد.

ویزای الحاق به خانواده

این تایپ ویزا برای افرادی صادر می شوند که پدر، مادر، فرزند و یا همسر آنها شهروند ایتالیا بوده و اقامت آن کشور را دارند. بستگان این افراد می توانند اقامت بیش از 90 روز را داشته باشند.

ویزای درمان طولانی مدت پزشکی، ویزای تحقیقات بلند مدت، ویزای کسب و کار و  خوداشتغالی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای فعالیت ورزشی از سایر انواع ویزای بلند مدت – نوع D بشمار می آیند.

رم ایتالیا
ایتالیا رم

لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی ایتالیا

تمام مدارک نیازمند ترجمه به زبان انگلیسی هستند. هیچ یک از مدارک به تأییدیه دادگستری و امور خارجه نیازی ندارند.

  • فرم درخواست ویزا
  • اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس با ابعاد 3.5 در 4.5
  • اصل و ترجمه کلیه صفحات شناسنامه متقاضی
  • تمکن مالی با مهر و امضا بانک (به زبان انگلیسی البته توجه داشته باشید برگه تمکن مالی و پرینت حساب شما 5 روز کاری اعتبار دارد )
  • پرینت حساب 3 ماهه اخیر به زبان انگلیسی
  • اصل ترجمه مدارک شغلی ( مانند فیش حقوقی ،بیمه سه ماه اخیر، گواهی اشتغال بکار، تأییدیه مرخصی ، جواز کسب، فیش آخرین پرداخت مالیات، آگهی آخرین تغییرات و …)
  • اصل وترجمه سند مالکیت (اختیاری)
  • مدارک رزرو بلیط هواپیما
  • مدارک رزرو هتل
  • بیمه مسافرتی (باتوجه به زمان ویزا)
  • ارائه ویزاهای شینگن قبلی (در صورت وجود)

برای اخذ ویزای ایتالیا چه کارهایی باید انجام دهیم؟

کلیه متقاضیان برای درخواست ویزای ایتالیا ملزم به تعیین قرار ملاقات می باشند. همچنین شماره پاسپورت و کلیه اطلاعات موجود در نامه تعیین وقت باید کاملا منطبق با اطلاعات درج شده در پاسپورت فرد متقاضی باشد.

اگر همه اعضای خانواده اقدام به اخذ ویزای ایتالیا کردند، باید حتما تمامی اعضای خانواده تعیین قرار ملاقات جهت درخواست ویزا در مرکز درخواست ویزا انجام دهند. کودکانی که زیر 12 سال سن دارند نیازی به حضور در مرکز ویزا ایتالیا ندارند.

وقت سفارت ایتالیا فوری
وقت فوری سفارت ایتالیا

اخذ قرار ملاقات در سفارت ایتالیا

اولین گام برای سفر به هر کشوری اخذ ویزای آن کشور است که باید درست و اصولی و طبق قوانین سفارت کشور مربوطه انجام شود. سفارت ایتالیا نیز شرایط خاصی برای صدور وقت ملاقات دارد که در این قسمت به تمامی مراحل اخذ وقت سفارت ایتالیا می پردازیم. برای اخذ وقت ملاقات سفارت ایتالیا بایستی از طریق کارگزاری ویزامتریک و براساس نوع ویزای خود اقدام به اخذ وقت نمایید

وقت سفارت ایتالیا

شما نمی توانید به صورت حضوری وقت سفارت ایتالیا را اخذ کنید. وقت سفارت آنلاین همانطور که از نامش مشخص است به شما این امکان را می ‌دهد تا به‌ صورت آنلاین برای اخذ وقت سفارت ایتالیا اقدامات لازم را انجام دهید. پس بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت، وقت سفارت را اخذ خواهید کرد و تنها در تاریخ مشخص شده لازم است به کارگزاری سفارت  ویزامتریک مراجعه کنید. به این ترتیب در زمان و هزینه ‌های شما صرفه جویی خواهد شد.

نحوه درخواست وقت سفارت ایتالیا تضمینی

احتمالا از تلاش برای اخذ وقت سفارت ایتالیا خسته و نا امید شده ‌اید، زیرا این معضل همواره تمامی افرادی که درصدد اخذ ویزای شینگن از ایتالیا هستند را تحت تاثیر قرار می‌ دهد زیرا متقاضیان همواره با سایت بسته و بدون ظرفیت و یا مشکلات اینترنتی مواجه می شوند.در چنین شرایطی نگران نباشید زیرا ما با ارائه خدمات کنسولی ایتالیا شما را در امر گرفتن وقت سفارت این کشور یاری کنیم.

وقت فوری سفارت ایتالیا
وقت سفارت ایتالیا فوری

متقاضیان زیاد و ظرفیت محدود وقت سفارت ایتالیا

علت اصلی این مشکل تعداد متقاضیان بسیار زیاد و ظرفیت محدود سفارت ایتالیا است. حتما تا به حال متوجه شده اید که در فصل های خاص یا هنگام تعطیلات تابستانی یا نوروزی شمار متقاضی وقت سفارت ایتالیا تا چه میزان افزایش می‌ یابند.

توجه داشته باشید که تعیین وقت سفارت ایتالیا رایگان می باشد. اما هر کسی قادر به انجام این کار نیست. چرا که پروسه رزرو وقت سفارت ایتالیا بسیار دشوار می باشد.

وقت سفارت ایتالیا فوری

اگر زمان برایتان بسیار مهم است و هر گونه فوت وقت به اجرای بهتر برنامه ‌های شما لطمه می زند بدون معطلی برای وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید. اما خبر خوش این است که الکسا ویزا قادر به رزرو وقت سفارت ایتالیا به صورت فوری و کاملا تضمینی می باشد.

اطلاعاتی مانند شماره گذرنامه، نام متقاضی، ایمیل، شماره موبایل و تاریخ تولد به هیچ عنوان قابل تغییر نمی باشند. پس در ارائه این اطلاعات مهم کوشا باشید.

سرویس های ویژه وقت سفارت ایتالیا

  • خدمات ارسال پستی داخل تهران 10 یورو می باشد. این نوع سرویس این امکان به فرد متقاضی می دهد که بدون حضور در مرکز درخواست ویزا پاسپورت خود را در محل مورد نظر در محدوده شهر تهران تحویل بگیرد.
  • خدمات ارسال پستی خارج از تهران 14 یورو می باشد. این نوع سرویس این امکان به فرد متقاضی می دهد که بدون حضور در مرکز درخواست ویزا پاسپورت خود را در محل  زندگی و محل مورد نظر در خارج  شهر تهران و شهر های حومه  تحویل بگیرد.
  • خدمات فتوکپی هر صفحه 0.50 یورو است. این سرویس به فرد متقاضی این امکان را ارائه می دهد که فرد کپی مدارک مورد نیاز خود را در داخل مرکز درخواست ویزا بگیرند. دیگر متقاضی نیاز ندارد که به مراکز که سرویس های مشابه ارائه می دهد برود. فرد متقاضی می تواند عکس را مطابق با مشخصات مندرج سفارت ایتالیا و مطابق قوانین و مقررات شنگن در غرفه عکس با هزینه 5 یورو انجام دهد.
  • خدمات پر کردن فرم درخواست ویزا 10 یورو
    کسانی که قادر به پر کردن فرم به صورت آنلاین نیستند. می توانند فرم درخواست ویزای خود را به مسئولین مربوطه بسپارند که با هزینه 10 یورو این کار انجام می شود.
  • هزینه سالن Premium  چهل یورو می باشد (توجه داشته باید که انتخاب خدمات سالن premium  هیچ تضمینی در زمینه ی صدور ویزا و سریع آماده شدن پاسپورت شما ندارد.)

مدارک لازم برای درخواست وقت سفارت ایتالیا فوری

مدارک تکمیلی برای هر نوع ویزای ایتالیا و همچنین اخذ وقت سفارت ایتالیا فوری متفاوت است، اما مدارک و اطلاعات  لازم برای اخذ وقت سفارت ایتالیا برای تمامی افراد عبارتند از:

  1. تصویر گذرنامه
  2. کدپستی متقاضی
  3. شماره همراه متقاضی
  4. شهر محل سکونت
  5. وضعیت تاهل
  6. پرداخت مبلغ 15,000,000 ریال بابت هر نفر برای ویزای شنگن، دانشجویی 13,000,00 ريال بصورت آنلاین ( توجه فرمایید پس از مراجعه به کارگزاری ویزامتریک، با ارائه کارت ملی فرد واریز کننده و رسید پرداختی مبلغ فوق الذکر به شماره حساب متقاضی  شبا خواهد شد)

سخن پایانی

اگر برای اخذ نوبت از طریق سایت سفارت ایتالیا اقدام کنید می توانید برای انجام تمام مراحل و تکمیل چک لیست مدارک خود از مجموعه ALEXA VISA در هر ساعت از شبانه روز کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید در صورتی که اطلاعات شما با اطلاعاتی که تکمیل می کنید تناقض داشته باشد نوبت شما باطل خواهد شد.

سوالات متداول

  1. آیا می توان به صورت خانوادگی برای دریافت ویزای ایتالیا اقدام کرد؟
    بله، می توانید به صورت خانوادگی درخواست حضور در سفارت را داشته باشید.
  2. ویزای درخواستی خانواده و همراهان یک تاجر برای سفر به ایتالیا باید از چه نوعی باشد؟
    ویزای نوع توریستی
  3. شرایط اخذ وقت فوری سفارت ایتالیا و ویزا برای مهاجرین افغانستانی به چه شکل است؟
    اتباع افغانستانی دارای نوع خاصی از شرایط برای دریافت ویزا هستند و  ویزای تایپ D، به آنها تعلق می گیرد که با مراجعه به سایت کارگزاری سفارت ویزامتریک می توانید این دسته از ویزاها را مشاهده و برای اخذ آن اقدام نمایید.

آدرس ویزامتریک کارگزاری سفارت ایتالیا در تهران: خیابان بهشتی _خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا )_ نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ _ طبقه ۱

شماره تماس ویزامتریک کارگزاری سفارت ایتالیا: 88700343

آدرس کنسولگری سفارت ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

6 دیدگاه

  • سلام ببخشید توی شرایط کنونی آیا بدون دعوت نامه امکان گرفتن ویزای شینگن از سفارت ایتالیا امکان پذیره؟

    • سلام و عرض ادب سرکار خانم نوذری گرامی، بله امکانش هست اما برای جواب قطعی باید شرایطتون سنجیده بشه.

    • بله الکسا ویزا می تواند وقت سفارت ایتالیا را در سریعترین زمان ممکن برای مراجعه کنندگان رزرو کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *