ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا


شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشور های بسیار معروف و دوست داشتنی در قاره اروپا می باشد که برای ورود به این کشور داشتن ویزا الزامی است. فرآیند دریافت ویزای این کشور نسبت به دیگر کشور ها تاحدی آسان تر می باشد و افراد در مدت زمان کوتاهی می توانند موفق به دریافت ویزای توریستی ایتالیا شوند.

وقت سفارت ایتالیا فوری

ایتالیا یکی از کشورهایی است که به دلیل زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ و هنر، غذاهای لذیذ و آثار باستانی خود، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برای ورود به این کشور به عنوان توریست، باید ویزای توریستی اخذ کرد. در این مقاله به بررسی نحوه اخذ ویزای توریستی ایتالیا، شرایط و مدارک لازم برای اخذ آن، هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا و دیگر نکات مهم در این زمینه پرداخته خواهد شد.

شرایط دریافت ویزای ایتالیا

شرط اصلی برای دریافت این ویزا داشتن تمکن مالی می باشد و گردش حساب فرد باید ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باشد، فرد پس از این که مدارک لازم را آماده کرد به راحتی می تواند وارد سفارت شده و بین بازه 14 الی 21 روز نتیجه درخواست او مشخص می شود. به همین خاطر است که دریافت این ویزا نسبت به دیگر ویزا ها ساده تر می باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا

  • فرم درخواست ویزا
  • اصل و کپی گذرنامه
  • دو قطعه عکس 3.5 در 4.0
  • دعوت نامه ( درصورت وجود )
  • مدارک شغلی
  • تمکن مالی 3 ماهه اخیر
  • گردش حساب ۳ ماهه اخیر
  • ترجمه سند ملکی
  • کپی ویزای های شنگن قبلی (در صورت وجود)
  • رزرو هتل
  • رزرو پرواز
  • بیمه مسافرتی

نکات ویژه هنگام دریافت ویزا

اگر فرزند خردسالی دارید که قصد مسافرت به ایتالیا را دارد باید به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا این خردسالان نیاز است که فرم درخواست ویزا توسط مادر و پدر امضا شده باشد و چنان چه کودک با یکی از والدین زندگی می کند باید گواهی حضانت با مهر دادگستری به همراه داشته باشید.

  • زمان لازم برای اخذ ویزا حدود ۲ تا ۴ هفته است، بنابراین بهتر است با این موضوع به خوبی آشنا باشید و به موقع مدارک خود را تحویل دهید.
  • در صورتی که قصد دارید در ایتالیا برای مدت طولانی‌تر از ۹۰ روز اقامت کنید، باید ویزای دیگری را اخذ کنید.
  • اگر قصد دارید به ایتالیا برای تحصیل یا کار بروید، باید ویزای مخصوص به همین منظور را اخذ کنید.
  • در صورتی که مدارک شما کامل نباشد، سفارت یا کنسولگری ایتالیا ممکن است درخواست شما را رد کند.
  • در صورتی که در گذشته ویزای ایتالیا را اخذ کرده‌اید و مشکل خاصی برای شما پیش نیامده است، احتمالاً درخواست شما برای اخذ ویزای جدید پذیرفته خواهد شد.

احتمال ریجکت ویزای توریستی ایتالیا

در سالهای اخیر درصد پذیرش ویزای توریستی ایتالیا افزایش پیدا کرده است اما درنظر داشته باشید صدور ویزا تضمینی نمی باشد و عدم اطمینان افسران سفارت به برگشت توریست یا ارائه مدارک جعلی منجر به رد ویزای شما خواهد شد شما می توانید با مدارک مالی و شغلی معتبر  اعتماد افسران را جلب کنید و درصد ویزای خود را افزایش دهید

راهنمای اخذ ویزای توریستی ایتالیا

اگر قصد مسافرت به ایتالیا را دارید باید ویزای توریستی این کشور دریافت کنید، متخصصان مجرب الکسا ویزا در کنار شما عزیزان بوده و به شما کمک می کند تا به راحتی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را فراهم نمایید و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید به این کشور سفر کنید.

نحوه اخذ ویزای توریستی ایتالیا

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا، ابتدا باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کنید. در اینجا فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و مدارک لازم را تحویل دهید. پس از بررسی مدارک، سفارت یا کنسولگری ایتالیا به شما پاسخ خواهد داد.

شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا، شما باید واجد شرایط ذیل باشید

1. داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار با حداقل ۲ صفحه خالی
2. داشتن بلیط رفت و برگشت به ایتالیا
3. داشتن بیمه مسافرتی که حداقل ۳۰ هزار یورو را پوشش دهند
4. داشتن اثبات مدارک مالی کافی برای هزینه‌های سفر به ایتالیا
5. داشتن رزرواسیون هتل یا محل اقامت در ایتالیا
6. داشتن مدارک شخصی مانند شناسنامه، کارت ملی و …

هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای توریستی ایتالیا

هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای توریستی ایتالیا شامل هزینه‌های زیر می‌شود:

۱. هزینه پرداخت شده به سفارت یا کنسولگری ایتالیا برای اخذ ویزا
۲. هزینه پرداخت شده به شرکت بیمه مسافرتی برای بیمه مسافرتی
۳. هزینه پرداخت شده به شرکت هواپیمایی برای خرید بلیط رفت و برگشت.

سوالات متداول

  1. گردش حساب مورد قبول برای دریافت این ویزا چقدر می باشد؟
    نیازی نیست که مبالغ بالایی در حساب شما وجود داشته باشد و موضوع اصلی تعداد تراکنش ها می باشد، هر چه تعداد تراکنش ها بیش تر باشد اعتماد افسران سفارت راحت تر جلب می شود.
  2. بعد از ارائه مدارک به سفارت خانه چند روز باید صبر کنیم تا ویزای توریستی ایتالیا صادر شود؟
    در حالت عادی ۱۴ روز طول می کشد اما ممکن است که این فرآیند تا یک ماه طول بکشد.

نتیجه‌گیری

برای مسافرت به کشور ایتالیا به راحتی می توانید ویزا دریافت نموده و برای سفر آماده شوید، تنها شرط ضروری برای دریافت این ویزا تمکن مالی و گردش حساب مناسب می باشد. پس از ارائه مدارک خود حداقل باید ۱۴ روز صبر کنید تا ویزای توریستی ایتالیا برای شما صادر شود.

ویزای توریستی ایتالیا یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای ورود به این کشور به عنوان توریست است. در این مقاله به نحوه اخذ ویزای توریستی ایتالیا، شرایط و مدارک لازم برای اخذ آن، هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا و دیگر نکات مهم در این زمینه پرداخته شد. برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا، بهتر است به موقع مدارک خود را تحویل دهید و شرایط لازم را فراهم کنید تا درخواست شما برای اخذ ویزا پذیرفته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *