وقت سفارت فرانسه

اطلاعاتی کاربردی برای اخذ وقت سفارت فرانسه


آیا برای اخذ وقت سفارت فرانسه مصمم هستید؟ آیا قصد شما از مطالعه این مطلب این است که راحت تر برای اخذ وقت سفارت اقدام کنید؟ پس روش صحیحی را انتخاب کرده اید، زیرا هدف الکسا ویزا از نگارش این مقاله این است که راهنمای شما در این مسیر باشد. کارشناسان آگاه ما دائما در حال بروزرسانی دانش خود در این زمینه هستند تا بتوانند به شما کمک کنند امور مربوط به وقت سفارت فرانسه را با آرامش و آگاهی بیشتری انجام دهید.

فرانسه یکی از کشورهای پرتردد اروپایی است و هر سال این کشور ویزاهای متعددی در زمینه ها توریستی، تجاری، پزشکی، تحصیلی و سایر موارد برای مردم سراسر دنیا ارائه می کند. فرانسه در تمامی کشورهای دنیا سفارت دارد و نحوه خدمات و سرویس دهی سفارت فرانسه در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و همین طور در داخل یک کشور نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در این مقاله به تمامی نکات مربوط به اطلاعات کاربردی برای اخذ وقت فرانسه می پردازیم.

ساعات کاری سفارت فرانسه در ایران

سفارت فرانسه در تهران و خیابان نوفل لوشاتو واقع شده است. برای حضور در سفارت بایستی وقت قبلی اخذ کرده باشید و مدارک را آماده کرده باشید. ساعات کاری بخش کنسولی فرانسه در تهران روزهای یکشنبه لغایت چهارشنبه از ساعت هفت و نیم صبح تا ساعت یازده و نیم ظهر است.

تحویل گذرنامه ها روزهای یکشنبه لغایت چهارشنبه فقط بعدازظهرها از ساعت چهارده الی پانزده امکان پذیر است. متقاضی ویزا می بایستی خود به شخصه بابت اخذ ویزا حضور پیدا کند.

مراحل اخذ وقت سفارت فرانسه

در مرحله اول لازم است شناختی در مورد هدف خود از مهاجرت به فرانسه به دست آورید. هرچه این اطلاعات دقیق تر باشد، رسیدن به خواسته های خود برایتان راحت تر می شود. پس قبل از درخواست ویزا اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنید.

شما می توانید برای رزرو وقت سفارت به صورت آنلاین اقدام کنید. برای دریافت وقت سفارت فرانسه مانند کلیه ویزاهای کوتاه مدت کشور های عضو شنگن نیاز به ثبت درخواست دارید که در سالهای اخیر از طریق VFS کارگزاری فرانسه در تهران انجام می گیرد حتما برای این امر مهم زمانی اقدام کنید که از داشتن وقت کافی برای انجام امور مطمئن شوید. زیرا عدم زمان کافی و فشردگی شرایط نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

مراحل اخذ وقت سفارت فرانسه
مراحل اخذ وقت سفارت کشور فرانسه

توجه به میانگین زمان انتظار برای وقت سفارت فرانسه از مهم ترین مواردی است که باید بررسی کنید. زیرا باید مطمئن شوید برای ویزای اقامت طولانی مدت می توانید درخواست خود را سه ماه تا دو هفته قبل از تاریخ اعزام ارسال کنید. همچنین برای ویزای اقامت کوتاه حداکثر 3 ماه  قبل از تاریخ اعزام باید وقت سفارت فرانسه خود را رزرو کرده باشید. در مرحله بعد خدمات کنسولی به طور کامل به بررسی درخواست‌ها و تصمیم‌گیری برای صدور ویزا می پردازند.

  1. متناسب با هدفی که دارید درخواست ویزا بدهید

ابتدا باید از مرکز درخواست ویزا، ویزای خود را درخواست کنید و تا زمانی که برای درخواست ویزا اقدامی نکرده باشید نمی توانید وقت سفارت فرانسه را اخذ کنید. ویزاهای مسافرت به فرانسه انواع گوناگونی دارند که عبارتند از ویزای بلند مدت، ویزای بازگشت، ویزای دانشجویی، ویزای تحقیقاتی و علمی. پس از درخواست ویزا و دریافت مدارکی مبتنی بر این امر می تواند درخواست اخذ وقت سفارت فرانسه را داشته باشید.

  1. تماس بگیرید

در این مرحله بایستی مدارک مورد نیاز و سایر موارد را طی یک ایمیل به سفارت فرانسه در تهران ارسال کنید.

  1. پرداخت هزینه

برای این که سفارت از قاطعیت شما مطمئن شود بایستی مبلغی را برای تضمین وقت خود به حساب سفارت واریز کنید و در صورتی که در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کنید، این هزینه به صورت کامل به حساب شما برگردانده خواهد شد.

نکات مهم جهت اخذ وقت سفارت فرانسه

  • اخذ وقت سفارت فرانسه در تهران برای تمامی افراد الزامی است.
  • در صورت تایید نهایی وقت سفارت نمی توان آن را کنسل کرد.
  • در صورت نقص مدارک، بایستی تمام مراحل را از ابتدا طی کنید.
  • برای هر فردی که همراه شما به فرانسه سفر می کند به صورت جداگانه بایستی وقت سفارت را اخذ کنید‌.
نکات مهم جهت اخذ وقت سفارت فرانسه
نکات مهم جهت اخذ وقت سفارت کشور فرانسه

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت فرانسه

اینکه چه مدارکی برای تعیین وقت سفارت فرانسه الزامی هستند در افراد مختلف متفاوت است، برای مثال اگر دانشجو باشید باید گواهی اشتغال به تحصیل داشته باشد و همین طور این مدارک برای افراد بازنشسته، پزشکان، بازنشستگان و سایر افراد متفاوت هستند، اما مدارک عمومی برای تمامی افراد عبارتند از:

  • پرینت ایمیل تایید زمان که توسط سفارت برای شما ارسال می شود
  • پاسپورت معتبر با چند صفحه خالی
  • داشتن شماره سبا معتبر
  • اطلاعات محل سکونت
  • اطلاعات تماس

معافیت بیومتریک

تمامی کشورهای اتحادیه اروپا که عضو پیمان شنگن هستند، تردد را برای شهروندان دیگر کشورهای اروپایی بدون نیاز به درخواست ویزا امکان پذیر کرده اند. طبق قوانین مرتبط با شنگن، ساکنین قاره اروپا به صورت یکپارچه و سراسری می توانند در سراسر اروپا رفت و آمد داشته باشند و از این نظر هزینه های بسیاری در اروپا از بین رفته است.

تمامی افرادی که تابعیت ایران را داشته اند و در سال ۲۰۱۸ یا بعد از آن، از تهران ویزای شینگن دریافت کرده اند، می توانند بدون بیومتریک مجدد، ویزای شینگن را دریافت کنند. نکته مهم در این زمینه این است که ویزای شینگن شما بایستی تنها در سفارت فرانسه و در تهران صادر شده باشد و اگر این ویزا را از دیگر کشورها و سفارت خانه ها دریافت کرده باشید، از بیومتریک معاف نخواهید شد.

همچنین معافیت بیومتریک نمی تواند شما را از اخذ وقت سفارت بی نیاز کند و همیشه بعد از درخواست ویزا بایستی وقت سفارت را اخذ کنید. برای گزارش دادن معافیت بیومتریک خود کافی است کپی ویزای شینگن قبلی که دریافت کرده اید را در بین مدارک الزامی همراه خود داشته باشید.

اخذ وقت سفارت فرانسه برای ویزای کوتاه مدت

اگر قصد دارید به منظور گردشگری، سفرهای کاری، بازدید از خانواده به فرانسه سفر کنید یا قصد شرکت در برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت یا دوره‌های کارآموزی و کنفرانس‌های علمی فرانسه را دارید پس اخذ وقت سفارت فرانسه برای ویزای کوتاه مدت مناسب شما است. برخی از افراد برای پیشرفت شغل و کارشان مایل هستند در جلسات کاری که معمولا کمتر از ۹۰ روز است شرکت کنند. به همین دلیل از آنجا که مدت این دوره ها و جلسات کاری کوتاه است برای ویزای کوتاه مدت فرانسه اقدام می کنند.

اخذ وقت سفارت فرانسه برای ویزای کوتاه مدت
معرفی اخذ وقت سفارت فرانسه برای ویزای کوتاه مدت

بازدید از خانواده با ویزای کوتاه مدت فرانسه

برای اخذ ویزای کوتاه مدت فرانسه به منظور بازدید از خانواده باید همسر شما تبعه فرانسه باشد. ضمنا مدت اقامت شما نباید بیش از 90 روز در فرانسه باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای بازدید از خانواده (کوتاه مدت)

  1. کپی پاسپورت امضاشده با بیش از ۸ماه تاریخ انقضا
  2. ترجمه شناسنامه (همه صفحات شناسنامه )
  3. اصل گذرنامه بهمراه کپی صفحه اول پاسپورت
  4. کپی ویزاهای شنگن قبلی و مهرهای ورود و خروج آنها در صورت وجود
  5. دو قطعه عکس رنگی 3.5*4.5 بدون روتوش 6 ماه قبل
  6. اصل و ترجمه ی مدارک شغلی
  7. مدارک مالی
    • تمکن مالی سه ماهه اخیر با اعتبار10 روز
    • پرینت حساب سه ماه اخیر با اعتبار10 روز
  8. ارائه ویزاهای شینگن قبلی (در صورت وجود)
  9. بیمه مسافرتی
  10. رزرو هتل
  11. رزرو پرواز

نکات مورد توجه

تمام برگه ها باید در ابعاد A4 با کپی یک رو باشند .
تمام مدارک فارسی باید به زبان فرانسه و یا انگلیسی صادر و یا ترجمه رسمی شده باشند .
مدارک را منگنه نکنید.

بازدید از خانواده با ویزای بلند مدت فرانسه

همانطور که قبلا اشاره کردیم شما برای بازدید از خانواده در فرانسه نیاز به رزرو وقت سفارت فرانسه برای اخذ ویزای کوتاه مدت خواهید داشت. به این ترتیب اجازه اقامت شما کمتر از 90 روز خواهد بود. ولی اگر قصد دارید با ویزای بلند مدت فرانسه یا بیش از 90 روز به بازدید از خانواده بپردازید باید مدارکی را آماده کنید که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

بازدید از خانواده با ویزای فرانسه
بازدید از خانواده با ویزای بلند مدت فرانسه

به این ترتیب شما پس از ورود به فرانسه، ویزای طولانی مدتی که معادل مجوز اقامتتان است را دریافت خواهید کرد.

نتیجه گیری

اخذ وقت سفارت فرانسه در اولین بار و همین طور سفرهای بعدی شما، نکات و ظرایفی دارد که بایستی رعایت شوند. اخذ وقت سفارت فرانسه به صورت آنلاین توسط کارگزاری VFS GLOBAL تهران انجام می شود. برای سفر به این کشور از دو طریق دریافت ویزا بلند مدت و کوتاه مدت می توانید اقدام کنید که معمولا ویزاهای کوتاه مدت 90 روزه می باشند.

همین طور به دلیل بالا بودن ترافیک اینترنت باید در زمانی اقدام کرد که بارگزاری مدارک به درستی انجام شوند و به اینترنت پر سرعت نیاز دارید. برای اطلاع از سایر شرایط و همین طور نکاتی که به صورت فردی باید رعایت کنید، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید تا با خاطری ایمن و آسوده به سفارت فرانسه مراجعه کنید.

آدرس سفارت فرانسه در تهران: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 66-64

تلفن سفارت فرانسه: 00 40 09 64 (21 98+)

VFS GLOBAL: تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مرکز خرید هروی سنتر، طبقه چهارم

تماس تلفنی  با کارگزاری: 46 80 00 91 21 98+

سوالات متداول

  1. آیا تغییر وقت سفارت فرانسه ممکن است؟
    بله، تغییر وقت بدون هزینه اضافی ممکن است و در صورتی که در روزهای بعدی و کاری سفارت فرانسه، زمان های وجود داشته باشد، بایستی دو روز قبل از فرارسیدن وقت سفارت، برای تغییر اقدام کنید.
  2. هزینه کلی اخذ وقت سفارت فرانسه چه میزان است؟
    این هزینه برای هر فردی به صورت جداگانه بایستی بررسی شود و نمی توان هزینه کلی را به صورت عمومی پیش بینی کرد.
  3. آیا تمدید ویزای توریستی فرانسه امکان پذیر است؟
    خیر، پس از اتمام ویزا توریستی امکان تمدید مجدد آن در خاک این کشور وجود ندارد و فرد باید فرانسه را ترک کند و مجدد درخواست ورود به این کشور را از خاک خود صدور کند.
  4. مدت زمان صدور ویزا توریستی فرانسه چقدر می باشد؟
    به صورت تقریبی می توان مدت زمان 14 الی 21 روز برای بررسی و صدور ویزا توریستی فرانسه از زمان ثبت درخواست در نظر گرفت.

2 دیدگاه

  • سلام من چند روزه تلاش می‌کنم برا تایید مدارک از سفارت فرتنسه نوبت بگیرم نمیشه میتونید راهنماییم کنید؟

    • عرض سلام و ادب جناب آقای چمنی عزیز
      متاسفانه در حال حاضر آلمان وقتهایش بسته است و برای گرفتن وقت باید مکرر روی سایت چک کرد تا به محض باز شدن وقت مورد نظر رزرو گردد. در هر صورت جهت راهنمایی میتوانید با کارشناسیان ما تماس حاص فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *