ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی کشور اسپانیا


دریافت ویزای توریستی اسپانیا چه شرایطی دارد؟

اگر قصد مسافرت به یک کشور بی نظیر اروپایی را دارید می توانید اسپانیا را برای مسافرت انتخاب کنید، طبیعت این کشور بکر بوده و از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است. برای مسافرت به این کشور باید ویزای توریستی آن را دریافت نمایید. یکی از جاذبه های دیدنی این کشور شهر بارسلونا می باشد که از نگاه توریست ها بسیار جذاب و دوست داشتنی می باشد. برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا به موارد زیر دقت کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی اسپانیا

اولین شرط برای دریافت این ویزا داشتن وقت سفارت اسپانیا می باشد و پس از آن باید مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید و سپس مدارک مورد نظر را به کارگزاری سفارت اسپانیا (VFS) ارائه دهید. بدون داشتن وقت سفارت نمی توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید و از آن جایی که سفارت خانه این کشور در ایران وجود دارد نیازی به مسافرت به کشور های همسایه برای اخذ ویزا نمی باشد.

شرایط دریافت ویزای توریستی اسپانیا

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا

  • اصل شناسنامه بهمراه ترجمه اسپانیایی
  • اصل و کپی گذرنامه معتبرپاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • کپی ویزای شنگن قبلی
  •  سند ازدواج یا طلاق بهمراه ترجمه اسپانیایی
  • برگه مرخصی از کار و یا فیش حقوقی
  • گردش حساب شش ماه گذشته
  • تمکن مالی شش ماه گذشته
  • سند ملکی بهمراه ترجمه اسپانیایی
  • اصل و ترجمه اسپانیایی مدارک شغلی ( مانند گواهی اشتغال بکار، فیش حقوقی و بیمه سه ماه اخیر، جواز کسب، روزنامه رسمی ،اگهی تاسیس، آگهی آخرین تغییرات …)
  • بیمه نامه مسافرتی
  • رزرو واچر هتل و یا دعوت نامه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

مدت زمان دریافت ویزای توریستی اسپانیا

از زمان ارائه مدارک توسط افراد به سفارت خانه تا زمان اعلام نتایج حدود دو تا چهار هفته طول می کشد، چنان چه مدارک شما کامل نباشد و یا مشکلی در مدارک وجود داشته باشد برای اقدام دوباره باید ۲ تا ۴ ماه صبر کنید. اگر در مسافرت به این کشور عجله دارید و وقت برایتان اهمیت خاصی دارد باید وقت فوری سفارت را دریافت کنید تا سریعا بتوانید وارد سفارت خانه شوید، این در حالی است که با اخذ وقت عادی باید یک ماه صبر کنید تا بتوانید مدارک خود را به سفارت خانه ارائه دهید.

تمدید ویزای توریستی اسپانیا

امکان تمدید خودکار این ویزا وجود ندارد و پس از پایان یافتن مدت زمان ویزا باید دوباره تمام مراحل را از اول طی کنید تا بتوانید ویزای مورد نظر را دریافت نمایید.

تمدید ویزای توریستی اسپانیا

مسافرت به اسپانیا با تور های گروهی

اکثر درخواست هایی که توسط افراد به صورت انفرادی برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا صورت می گیرد رد می شوند و به همین خاطر برای مسافرت به این کشور بهتر است که به آژانس های مسافرتی مراجعه کنید و از این طریق برای سفر به این کشور اقدام نمایید.

تور گروهی اسپانیا

مدت زمان ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا معمولا کمتر ۹۰ روز اعتبار دارد و افراد گردشگر پس از ورود به این کشور تنها می توانند از هتل، مراکز گردشگری و مراکز درمانی استفاده کنند و هیچ گونه حق شهروندی ندارند، افراد گردشگر هرگز نمی توانند برای تحصیل و یا اشتغال به کار در این کشور با ویزای توریستی اقدام نمایند.

سخن پایانی

اسپانیا یکی از بی نظیر ترین و پر طرفدار ترین کشور ها از نظر گردشگری و توریستی می باشد و همه ساله افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند،علاوه بر طبیعت بی نظیر و آب و هوای خارق العاده رستوران ها و مراکز خرید خیره کننده ای دارد که هر فردی را به سمت خود می کشاند. برای سفر به این کشور باید وقت سفارت را دریافت کرده و تمام مدارک لازم را به زبان اسپانیایی ترجمه کرده و به سفارت خانه مربوطه ارائه دهید و منتظر بمانید تا ویزای شما آماده شود.

سوالات متداول

  1. قبل اقدام برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا چه کار هایی باید انجام دهید؟
    باید ابتدا وقت سفارت آن کشور را دریافت نموده و مدارک مورد نیاز را نیز فراهم کنید.
  2. مدت زمان اعتبار این ویزا چند روز می باشد؟
    ویزاها دو نوع هستند، کوتاه مدت (کمتر از 90 روز) و بلند مدت (بیشتر از 90 روز). ویزاهای توریستی کوتاه مدت هستند.
  3. مدارک لازم برای دریافت این ویزا باید به چه زبانی ترجمه شده باشند؟
    مدارک لازم برای دریافت این ویزا باید به زبان اسپانیایی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *