وقت سفارت ایتالیا برترین دانشگاه های ایتالیا مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا کشوری قدیمی با آثار باستانی فراوان است که فرهنگ و تاریخ آن برای بسیاری از افراد جذاب می باشد. همین امر باعث می شود که این کشور از سیستم آموزشی و علمی بالایی برخوردار باشد و یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در رشته های معماری، هنر و مهندسی با هزینه مقرون به صرفه برای دانشجویان می باشد. الکسا ویزا شما را در اخذ وقت دانشجویی سفارت ایتالیا همراهی می کند.

در ادامه می خواهیم به بررسی ویزای تحصیلی ایتالیا، شرایط و مدارک مورد نیاز دریافت ویزا تحصیلی ایتالیا در تمام مقاطع تحصیلی بپردازیم. همچنین می توانید در صورت نیاز برای کسب مشاوره تخصصی با تیم ما در ارتباط باشید.

کشور ایتالیا برای تحصیل

پس از همه گیری ویروس کرونا و مسن شدن جمعیت در بسیاری از کشور ها، مهاجرت به ایتالیا به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا، خدمات و پوشش های بیمه ای آن شرایط بهتری پیدا کرده است. یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان این کشور برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند هزینه پایین و مقرون به صرفه و بورسیه تحصیلی استانی و دولتی ایتالیا می باشد. ضمنا اقتصاد ایتالیا رتبه هشتم را در جهان دارد که این کشور را برای مهاجرت گردشگری، کاری و تحصیلی مقصدی محبوب ساخته است.

وقت سفارت ایتالیا

در ابتدا باید رشته و دانشگاه مدنظر برای تحصیل در ایتالیا را انتخاب کنید و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز و ترجمه آنها به زبان ایتالیایی، جهت دریافت وقت دانشجویی سفارت ایتالیا اقدام کنید. سپس در موعد تعیین شده به سفارت مراجعه کنید. توجه داشته باشید که عدم حضور به موقع یا نقض در مدارک امکان دریافت وقت مجدد وجود ندارد. تیم الکسا ویزا در دریافت وقت سفارت و تکمیل مدارک مورد نیاز تا پذیرش در دانشگاه مقصد همراه شما می باشد.

وقت فوری دانشجویی سفارت ایتالیا

برای انتخاب بهتر شما را با ده تا از برترین دانشگاه های ایتالیا در کلیه رشته ها آشنا می کنیم و مدارک مورد نیاز را شرح می دهیم.

برترین دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا براساس موقعیت شان در سطح جهانی و بر اساس عملکرد تحقیقاتی، رتبه بندی آنها توسط اعضای جامعه دانشگاهی در سراسر جهان و اروپا ارزیابی شدند. این ها جزو ده تا دانشگاه برتر ایتالیا به شمار می آیند. که برای اخذ وقت دانشجویی سفارت ایتالیا می توانید مشاوره دریافت کنید.

دانشگاه

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاهها در اروپا بشمار می آید که دارای پنج پردیس در بولونیا، چزنا، فورلی، راونا و ریمینی است که 200 رشته تحصیلی را آموزش می دهد. دانشگاه بولونیا (bologna) رتبه 117 بین بهترین دانشگاه های جهانی، رتبه 44 بهترین دانشگاه های اروپا و رتبه 1 در بین بهترین دانشگاه های ایتالیا را دارا می باشد.

دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوآ دانشگاه دولتی است که در سال 1222 در شهر پادوآ تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مراکز آموزشی اروپا بشمار می رود. سال تحصیلی این دانشگاه از اکتبر آغاز می شود و تا جولای ادامه دارد. دانشگاه پادوا رتبه 119 بهترین دانشگاه های جهان، رتبه 45 بهترین دانشگاه های اروپا و رتبه 2 بهترین دانشگاه های ایتالیا را دارا می باشد. برای دریافت وقت دانشجویی سفارت ایتالیا یکی از بهترین ها می باشد.

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم به عنوان دانشگاه دولتی در سال 1303 تاسیس شد اما در سال 1660 با نام ساپینزا شناخته شد. طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده از دانشجویان سراسر جهان، این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تجربه همزمان تحصیل و زندگی به شمار می آید. اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان این دانشگاه شش جایزه نوبل را کسب کرده اند.

جهت دریافت وقت دانشجویی سفارت ایتالیا می توانید دانشگاه ساپینزا رم در رتبه 124 در بهترین دانشگاه های جهان، رتبه 48 بهترین دانشگاه های اروپا و رتبه 3 در بهترین دانشگاه ایتالیا را کسب کرده است، انتخاب کنید.

دانشگاه ساپینزا رم
معرفی دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه دولتی و جزو بزرگترین مرکز تحقیقاتی ایتالیا و اروپا بشمار می آید که در سال 1924 تاسیس شد. پردیس اصلی دانشگاه در یک مجموعه تاریخی به نام Ca’ Granda در مرکز شهر میلان واقع شده است. دانشگاه میلان در رتبه 169 بهترین دانشگاه های جهانی، رتبه 66 بهترین دانشگاه اروپا و رتبه 4 بهترین دانشگاه های ایتالیا را از آن خود کرده است.

دانشگاه ناپل فدریکو دوم

دانشگاه ناپل فدریکو دوم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی جهان بوده که در سال 1224 تاسیس شد، دانشگاه در 26 بخش سازماندهی شده است. امروزه کالج از سه بخش علوم و نوآوری، علوم زیستی و علوم اجتماعی و انسانی تشکیل شده است. دانشگاه ناپل فدریکو دوم دارای رتبه 188 بهترین دانشگاه های جهان، رتبه 77 بهترین دانشگاه های اروپا و رتبه 5 بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد.

دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا از مشهورترین دانشگاه های آموزشی ایتالیا با مراکز تحقیقاتی فراوان در سال 1343 تاسیس شد. دانشگاه پیزا رتبه 203 بهترین دانشگاه های جهانی، رتبه 84 بهترین دانشگاه های اروپا و رتبه 6 در بهترین دانشگاه های ایتالیا را دارا می باشد. به همین دلیل برای اخذ وقت دانشجویی سفارت ایتالیا در بین مهاجران محبوب می باشد.

دانشگاه تورین

دانشگاه تورین (Unito) در سال 1404 تاسیس گردید که در تورین، ایتالیا واقع شده است و از شش دانشکده کشاورزی و دامپزشکی. مدیریت و اقتصاد؛ پزشکی؛ علوم طبیعی؛ حقوق، سیاست و علوم اجتماعی-اقتصادی؛ و علوم انسانی تشکیل شده است. دانشگاه تورین در رتبه 209 جزو بهترین دانشگاه های جهان، رتبه 87 بهترین دانشگاه های اروپا و رتبه 7 بهترین دانشگاه های ایتالیا بشمار می آید.

دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس یکی از برترین دانشگاه های دولتی و از مراکز مهم و تاثیرگذار تحقیقات و آموزش عالی ایتالیا در فلورانس واقع شده است. دانشگاه فلورانس در رشته های «هنر و علوم انسانی»، «مهندسی و فناوری»، « پزشکی»، «علوم طبیعی»، «علوم اجتماعی و مدیریت»، «فیزیک»، «شیمی» از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این دانشگاه در رتبه 240 در بهترین دانشگاه های جهانی، رتبه 103 در بهترین دانشگاه های اروپا و رتبه 9 در بهترین ایتالیا را کسب کرده است.

دانشگاه فلورانس ایتالیا
پذیرش دانشگاه فلورانس ایتالیا

دانشگاه جنوا

دانشگاه جنوا یکی از بزرگترین دانشگاه های ایتالیا برای در شهر جنوا و شهر متروپولیتن جنوا واقع شده است و در سال 1471 تاسیس شد. کیفیت آموزشی بالا این دانشگاه آن را در رشته های «مهندسی و فناوری»، « پزشکی»، «علوم طبیعی»، «فیزیک” جهت دریافت وقت دانشجویی سفارت ایتالیا در کلیه مقاطع تحصیلی متمایز ساخته است.

دانشگاه جنوا در رتبه 278 در بهترین دانشگاه های جهانی، رتبه 119 در بهترین دانشگاه های اروپا 10 در بهترین دانشگاه های ایتالیا را دارا می باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایتالیا

  • اصل گذرنامه به همراه دو نسخه کپی A4 و دو برگه سفید
  • ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  • ترجمه مدرک دیپلم پایان تحصیلات به همراه ریز نمرات چهار سال تحصیلی دبیرستان به زبان ایتالیایی (با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه)
  • ترجمه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات (با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه)
  • ترجمه مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات (با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه)
  • CV
  • مدرک معتبر زبان مورد قبول دانشگاه (آیلتس 6 یا مدرک B2 ایتالیایی)
  • نامه پذیرش
  • 5 قطعه عکس 4×3 رنگی پشت نویس شده به لاتین
  • ارائه مدارک شغلی دانشجو یا اسپانسر شخص
  • مقاله ISI (به خصوص در مقطع دکتری)
  • ارائه تمکن مالی 3 ماه اخیر
مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایتالیا
مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟
    با دریافت بورسیه‌ های تحصیلی ایتالیا می توانید در رشته مورد نظر خود به صورت رایگان به تحصیل در یکی از بهترین کشورها بپردازند.
  2. هزینه تحصیل در ایتالیا چگونه است؟
    هزینه تحصیل در طول یک سال در ایتالیا به صورت میانگین بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو می باشد، که میانگین آن در دانشگاه های خصوصی ایتالیا بین ۶ تا ۲۰ هزار یورو در طول سال متغیر می باشد. همچنین اینکه شما چه شهری را انتخاب کنید در تعیین هزینه ها شما موثر خواهد بود.
  3. امکان دریافت وقت دانشجویی سفارت ایتالیا به صورت فوری وجود دارد؟
    بله، گروه الکسا ویزا برای دریافت وقت سفارت ایتالیا فوری شما را همراهی می کند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *